Od roku 2012 plníme naše produkty do fliaš, a presne odvtedy sa snažíme o to, aby aj naše etikety boli nápadité, výstižné a držali krok s dobou.
Tento rok sme sa však rozhodli urobiť zmenu.
Pred dvanástimi rokmi sa naše vinárstvo začalo identifikovať oranžovo-čiernou etiketou, ktorá ešte stále spĺňa vysoké kritériá dnešnej doby. Napriek tomu prišiel čas na zásadnú zmenu.
Keďže našou hlavnou myšlienkou je spracovávať výlučne hrozno z našej vinice a držať si konzervatívny pohlaď na víno, nemáme vo zvyku prinášať nové vína každý rok. Keď už prídeme s nejakou novinkou, musí spĺňať vysoké kritéria kvality. Na druhej strane si uvedomujeme, že zákazníci majú radi, ak sa vo vinárstve vždy niečo deje. Preto sme sa v tomto roku rozhodli redizajnovať naše etikety.
Agátový list, ktorý sa s našimi etiketami spája od samého začiatku a odkazuje na agátový háj pri našej pôvodnej – dedovej pivnici, sme sa snažili na etikete zachovať a preniesli sme ho do etikety technológiou debosu – tzv. vyrazenia do vysokokvalitného bavlneného papiera na celej prednej etikete. Zároveň sa snažíme o to, aby boli informácie na etikete zrozumiteľné a jasné. Preto sme sa rozhodli, že na prednú etiketu uvedieme len názov vinárstva, názov vína, ročník a pre nás nesmierne dôležitý údaj – región, z ktorého pochádzame my, a taktiež naše víno a hrozno. Jednotlivé vína sme rozlíšili rôznou farbou etikety.
Takto vznikol vskutku zaujímavý koncept, ale stále sme cítili, že mu chýba určitý grafický prvok. Preto sme vložili do etikety rámik. Nová etiketa bola už takmer na svete, avšak na poslednú chvíľu sme ešte orezali rohy tejto etikety a konečne sme našli ten správny grafický celok. Jednohlasne sme sa zhodli, že takto navrhnutá etiketa reprezentuje najlepšie naše ponímanie nového dizajnu etikiet.
Verím, že nové etikety nás budú sprevádzať dlhú dobu a budeme nimi ľahko identifikovateľní.